Tuesday, August 31, 2010

lurus dan rapatkan saf

topik kali mainly pasal solat jemaah..
da beberapa kali aku tgk diorg ni ramai jugak yang nak berjemaah kat surau..
terang2 + jelas2 kat dinding tu ada tulis tolong lurus dan rapatkan saf.. even pak imam pun ada mention kekadang tu b4 start takbir TAPI still jugak ada yg tak reti2 nak luruskan dan rapatkan saf
nak jugak wat pot tepi2 tiang, tepi dinding
ntah ape la yg ada..kot2 la ada yg spesis nak terkucil tetiba dahtu kalau lambat je berterabur la kang
so sesape yg ada terbaca blog aku ni tolongla educate sket org2 yg nak semayang jemaah ni supaya time solat jemaah tu lurus dan rapatkanla saf tu..
ada satu kes tu beria btol pakcik ni xbg bebudak blum cukup umo tu sebaris ngn jemaah lain
alih2 dia yg semyg sorg dia baris tu taknak join jemaah lain..
so skali lagi aku harap korang dpt tegur benda2 simple dan betulkan if ternampak life depan mata
aku pun akan pastikan hal cmni xjd depan mata..
cuma td je time terawikh aku terpandang serong kat pakcik sebelah kiri aku yg xnak rapatkan saf..
bucuk ke aku nih padahal da sembur perfume sblm gi..

1 celoteh:

| faie | said...

chomel,tak bucuk aih...pakcik tu yg xabih mengaji...

“Rapatkan saff-saff kamu. Sesungguhnya merapatkan saff merupakan sebahagian dari kesempurnaan solat”..Rasullullah pnah bersabda..“.. Demi yg diri aku berada di tangan-Nya, sesungguhnya aku benar-benar melihat syaitan masuk/mencelahi celah-celah saf seolah-seolah seperti al-hazafu(kambing hitam yg kecil yg berada di sebelah kanan)”

ei..nau'zubillah..bygkn jela upenye syaitan dok sebelah kite...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons