Thursday, January 14, 2010

kalaulah aku....

erm..bukan nak nyanyi lagu P Ramlee pun..
cuma nak kaitkan dgn situasi kerja seharian...
teringat ape yg jadi pada kawan di manchester yg mengalami nasib xbrape baik mggu ni.
kalau ada kaitan dengan yang hidup dan yang mati pun biarlah...sebagai renungan di petang yang mendung ni.


kalaula aku dapat naik pangkat....
lagi cepat aku pinang achikpaie.. =)
kalaula aku dapat naik pangkat....
patutla aku usaha lagi utk naik lebih lagi..hehehe
kalaula aku dapat naik pangkat....
xpatut aku guna untuk nak sombong dengan staf lain.ish3x mintak simpang
kalaula aku dapat naik pangkat....
xpatut aku malukan sesape depan orang lain.. berdosa besar aibkan orang..
kalaula aku dapat naik pangkat....
xpatutla aku sesibuk peringatkan gred manakah org yg berckp dgn aku tu...
kalaula aku dapat naik pangkat....
xpatut aku nak emo2 tak tentu pasal bawak mslh dalaman lepas kat org lain...  
kalaula aku dapat naik pangkat....
xpatut aku nak tentukan org tu ade komitmen ke x w'pun org tu blum kawen ke ape ke..

Allah itu Maha Adil...amin....

mane tahu nanti tuhan balas balik kat kita sampai kita ditinggalkan sorg je xde pasangan dah..hah masa tu la baru nak ingat balik time kita sibuk2 lepaskan marah kat org lain..

kalaula aku dapat naik pangkat....
kalaula aku dapat naik pangkat....


brape byk kalau la...huhu

11 celoteh:

m.i.l.a. said...

result ptk bile kuar che?

swit@kon said...

ada benda jadi ke che?

| faie | said...

"..la yadhrib..la yadhrib..la yadhrib.."

Renungkan, itu pesan Rasulullah....jgn marah...jgn marah...jgn marah...

sekali pun dipihak yg betul...jgn marah...
sekali pun dalam keadaan terdesak...jgn marah...
sekali pun terpakse...jgn marah...
sekali pun itu pilihan terakhir...jgn marah...

tapi marah sukar dikawal,tak bole dijangka...
betul betul betul..

bile berhadapan dgn pkr2 mendatang,
jarang kite pikirkan diri pihak kedua...
jarang kite pikirkan kesan dr tindakan kite...

yeah...yg ni bole dikawal...

Rasulullah pesan lagi,
sesungguhnye, org yg berani itu adelah dikalangan org yg mampu menahan marah..
dan menahan marah itu laluan utk mukmin menggandakan iman...

wallahu a'lam wallahu bissowab...

| faie | said...

Abg...
Allah tu Maha Adil...

kalau kite npk die bebas buat ape je yg die ske (sampai menganiaye perasaan org laen)...tunggu je la waktu die nanti..

bayang kan satu hari,..
anak die lebih jauh hebat dan berkedudukan dr die..dan mase tu die diperlakukan same dgn ape yg die buat hr ni...

fuhh!!

p/s: eh...mane bdk manchester ni..meh la join..;)

cheche said...

benda ni jadik kat kawan aku kat "manchester" tu.. if aku kat tempat dia pun sure aku bengang.. xleh la nak berlagak if baru naik pangkat ke ape ke.. nak je tubuhkan fan club mencemuh org cmtu...

lizjulia said...

Allah Maha Adil, kalau dia rasa dgn marah & malukan org yang tak tahu apa2 salah dia(mgkn tak slah kot), dia rasa dia hebat & menang, Biarkanlah...

Ada kisah budak "Manchester" tu, cos dulu, dia selalu gi Manchester..Jumpa ngan ramai org hebat2, termasuklah PM Britian: MR TONY BLAIR..Tony Blair ni baik sgt, impressed her so much...Knp?

Walaupun Tony Blair terpaksa tgu lama(kena berdiri pulak tu), utk tunggu satu persatu keturunan kita(MELAYU), yg nak borak & ambik gmbr ngan dia, Tony Blair tetap relax, senyum dan tunjuk hormat, tanpa perlu ingatkan status dia ms tu..

Ingatlah, sehebat mana pun kita, kalau kita takda adab dgn kawan2&org bawahan kita, kita sebenarnya takda apa2, melainkan iman di dada..

to all yg support budak "Manchester" tu, dia really really for all the kindly support that has given to her..Without those kind people(Cheche, Paei, Yad, Cik Tina, AA, Pizal: just eo mention a few names..), i guess she'll be no longer in her new world (KKLW)..

Thanks so much, all your helped are very much appreciated...

didi said...

aku rasa aku tau kut pasal sape ni

kesian kan org macam tu
baru KUP gred 4*, tapi dah rasa diri cukup tinggi

ntah2 ksu lagi humble dari dia
:)

Adli said...

ade lebih kurang 10 org weirdo & annoying freak kat KKLW sepanjang abad ni. she-who-we-dont-want-to-mention-her-name should be proud of herself sbb aku rasa dia layak berada on the very top of the list. bravo weirdo!

teremosi plak.

| faie | said...

aku ni tak kenal lg org ni..tingin nk g hintai tgk...hohoh...

didi said...

wah, adli ada top 10 la

nak jugak tengok senarai weirdo & annoying freaks tersebut

nanti aku turun ek, adli

kita compare senarai.

haha

ntah2 kita kat dalam senarai orang lain

cheche said...

alamak ada jgk erk kita dlm senarai tu?
ke kita ni dalam senarai yg org kup tu

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons