Monday, December 14, 2009

12 disember 2009

sabtu 12 disember..  spupu aku (alif farhan) bertunang..dia anak kedua dari 6 orang adik beradik yang semuanya lelaki (hang tuah 6 bersaudara)


Minggu ni aku balik kampung pun naik bas disebabkan 2 minggu sblm tu da balik naik kete..lagipun tayar kete persona tu kena tukar semua skali sbb dah haus & xbrape sesuai untuk travel jauh..huhu..
kitorang gerak dr rumah kul 10.30 pagi..baru 2-3 minit gerak bakal tunang alif tu mesej bgtau blum prepare & mintak kitorg gerak dlm kul 11. tp disebabkan sume dah gerak kitorang teruskan je perjalanan..
memang awal pun sampai dan diorang pun xsettle semua persiapan..mujur family diorg sporting & slumber so kitorg masuk je la.. bila dah habis sampaikan hajat pun bakal tunang alif ni blum siap..
opah da standby nak sarung cincin tu.. xlama pastu baru lah shidah (tunang alif) datang & masa sarung cincin terserlahlah kegugupan nak disarungkan cincin tu..
pape pun tahniah utk spupuku yang da ikut jejak aku
semoga lebih bersemangat menghadapi hari2 mendatang dan belajar membentuk keluarga bahagia mulai dari saat ini..



"teringat nasihat pakcik aku masa bertunang sebelum ni..-pertunangan bukanlah tiket untuk segala-galanya..bukan lesen L pun..cuma sebagai tanda persiapan untuk melaksanakan majlis perkahwinan kelak.."

1 celoteh:

swit@kon said...

aku ingat jugak pesan tu! :D tapi aku tak bertunang lagi. huk

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons